Jan 26, 2009

Kirjuta arvamusartikkel, et mu pesupulber on hea

Täna hommikul rääkis Kuku raadios üks mees sellest, kuidas tal auto ära varastati.

Milleks lasta stuudiosse inimene, kes soovib rääkida oma varastatud autost? Kas tõesti "paremaid" negatiivseid uudiseid ei leitud? Kes sellele mõttele tuli; kas programmi kokkupanija või pakkus härrasmees end ise?

Antud juhul lahenes müsteerium saate lõpus - peale põhjalikku kulude suurusest ülevaate andmist rääkis härra sellest, et sellise kahju vältimiseks peaks iga mees endale kindlustusfirmas vähemalt minikasko tegema (If oli ainuke, mille ta suusõnaliselt väga lühidalt kuid piisavalt arusaadavalt ära mainis). Saatejuht viis justkui katsetades jutu ka teistele asjadele mida kindlustada saaks ning mees nõustus sellega kirglikult.

Esimesel juhul oleks asi lihtsalt juhuses ja jutul lõpp - lihtne eesti mees tegi teadmatult otse-eetris reklaami. Teised, paranoilisemad versioonid oleksid järgmised: kas keegi avalike suhete geenius suutis külastaja teema idee väga hästi maha müüa (kas te tahaksite kuulata saatekülastajaid kes oma varastatud asjadest räägivad?) või on raadiojaamal kokkulepe reklaamimüüjatega. Keegi ei ole niikuinii nõus midagi üles tunnistama - ainuke kokkumängule viitav asjaolu oleks see, kui end liiga usinalt kaitsma asutakse. Selline saade on minumeelest palju efektiivsem kui lihtsalt reklaamaja ostmine, sest keskmine inimene võtab kõik kriitikavabalt vastu mis meediakanalitest tuleb v.a. loomulikult reklaam. Jääb ainult loota, et endal jätkub tulevikus kainet mõistust neil kahel asjal vahet teha ja seoseid otsida.

Ja loota, et pätid Makra kallale ei asu (ptui ptui ptui).

Mis saab ligi 100 ajakirjanikust, kes peale Kalev Meedia laialisaatmist töötud on? Vaevalt, et keegi julgeb mingi uue meedikanali luua ning vanemad ka kõiki töötajaid vastu ei jõua võtta. Aga inimene, kes kirjutada oskab, ei tohiks tööpuuduse üle kurta. Mida endalt küsima peaks on see, mida enda nime alt olla nõus välja andma?

Tõde või raha dilemma hakkab pea järjest aktuaalsemaks kerkima. Need, kellel veel raha alles on, saavad endale varsti väga palju lubada just avaliku arvamuse kujundamise (püüde) osas ...

Palju mõjuvam on kellegi isiklik arvamusartikkel kui mingi värviline ostetud reklaampind - ja seda matsu hakatakse järjest enam lahti jagama. Esimesel juhul ostab klient lisaks kirjutisele ka su isikliku arvamuse koos su nimega seal all ning pildiga loo päises. Reklaamtekstist saab hiljem lahti öelda, kuid enda arvamusega on keerulisem. Vähemalt oleks kliendil täielik õigus raha tagasi nõuda.

"Jah ema, ... ee ... see pesupulber on tõesti hea... graanulid... ma ise üllatusin ka."

2 comments:

Anonymous said...

hmm, ega sa mõne PR-firma palgal ei ole olnud? Retoorika kuidagi jube tuttav..

margunnar said...

Retoorilised küsimused, Lilian ;)