Mar 14, 2009

Mitte ei lõika lihtsalt karvu vaid teeme soenguid!

Mitmed üritusturundusega seotud inimesed on öeldnud, et nad ei korralda üritusi vaid teevad sündmusi; rõhutades seda oma igapäevases kõnes. Kuna õnnestunud ürituse ainuke mõõtejoonlaud on osalejate arvamus, muudab selle nimetuse pidev kasutamine loodava palju müstilisemaks, huvitavamaks, päevarutiinist väljaspool olevaks.

Meenus kunagi ühel üritusel (vabandust, sündmusel) korraldatud võistlus, kus üks meeskond teatejooksuga sarnase aktsiooni otsese sohitegemisega võitis. Pidin juba hakkama tulemusi tühistama, kui võitja meeskonna kapten, kes oli ühtlasi ka firma tegevjuht, mult ümbert kinni võttis, kõrvale viis ja sõbralikult rõhutas: "Margus, sa ei tunne elu. Ma ei teinud sohki; äkki oli ülesandepüstitus halb ja ma ei saanud sellest aru?"

Heal üritusel(sündmusel) osalemise eest olen varem ka ise ilma virisemata korduvalt suuremaid rahasummasid välja käinud. Tuludest-kuludest ülevaadet omamata on kerge asjadega leppida, kuid teenindustasemel kasuminumbrist aimu saades muutub meel mõruks. Ja kui asjad on niiviisi juba rohujuure tasandil, siis miks nad ei peaks olema teistmoodi kõrgemal, kus peaksid olema palju targemad inimesed?

Avastasin pool tundi enne ühte tähtsat üritust (sündmust), et eelmine kodujuuksur oli teinud hooletut tööd ja jätnud ühelt poolt paki pikemaks kui teiselt poolt. Õnneks leidsin Tallinna äärelinnas ühe juuksurisalongi ning tõdesin rõõmuga, et olen ainuke klient.
"Tere, kas saaksite mul palun siit kohtast veidi kärpida, üks pakk on pikem kui teine"
"Soeng on 160.-"
"Mul päris soengut ei ole vaja, palun võtke ainult see üks pakk vähemaks!"
"No kuidas siis nii, meie teeme ikka ainult soenguid!"
"Aga mul oleks vaja vaid üks pakk lühemaks teha, ülejäänuga olen ma rahul!"
"Hinnakirjas on kirjas, et soeng on 160.-, kas tahate seda või ei taha!"
Kuna aega vaidlemiseks ei olnud, siis alistusin ja istusin juuksuritooli:
"Tehke üks väga kiire lõikus, ma pean 15 minuti pärast kusagil mujal olema"
"Teen 10 minutiga soengu valmis."

Hinna määrabki mitmetel juhtudel see kuidas asju nimetatakse. Võibolla mõnel juhul ei tehtagi allahindlusi sel põhjusel, et vahe emotsionaalse lisaväärtusega ja lisaväärtuseta tootel on tegelikult vaevumärgatav?

No comments: