Nov 11, 2008

Dialoog pilvedes

"Härra jumal, raporteerib peaingel Peetrus, saabus palve Maalt."
"Neid tuleb iga päev miljoneid."
"See inimene palub iga päev 10 korda."
"Mida ta tahab?"
"Ta tahab, et ta saaks ülikooli sisse, kuid ta ei ole eriti tark ning ei ole raha õppemaksu maksta."
"Hmm, vaatame: analüüsides talle looduse poolt kaasa antud võimei plaanisin ma talle küll karjääri hotelli toateenindajana ning edutamist 10 aasta pärast ülemteeningajaks. Seda peab otsustama iga-aastane Peainglite kolleegiumil."
"Taevane Valitseja, äkki saaksite ta kellelegi teisele jälgimiseks anda - jube tüütu on..."
"Siin on kõigil palju tööd. No olgu siis, teen nii, et ta saab sisseastumiskatsetel lihtsama variandi."
"Tänud, jään teile võlgu! Lubate ära lennata?"
"Vabalt. Lenda!"

"Härra jumal, peaingel Peetrus, lubate pöörduda?"
"Kuulan sind mu laps. Milles asi?"
"Isa, seesama hotelliteenindaja..."
"Nii..."
"...ta ei taha enam olla hotelliteenindaja vaid teha valgekraetööd. Tema CV saadeti aga X firmast tagasi..."
"No siis on ju probleem lahendatud?"
"...kuid ta läheb homme sinna ise kohale. Päringuid tuleb jube tihti ja järelejätmatult. Enne oli ta veel 5 analoogset firmat läbi käinud."
"Kas tal ei sobi tavaline inimene olla. Inimesed ei saa aru, et kõik ei saa edukad olla - keegi peab sitta ka lükkama. Mul läheb niivisi süsteem paigast ära!"
"Mis me siis teeme?"
"Ah, las ta siis juba olla, et see X firma, las selle juht olla täna väga heas tujus. Too päike välja ja ära lase linnukestel tema auto peale lasta. Las ta siis võtab selle bravuuritseja tööle - parem kui kusagil mujal mingit rumalust tegema hakkab. Aga see jääb viimaseks korraks!"
"Just nii! Juba lendan tegutsema!"

"Tere, Jumal, arva ära mis toimub?"
"Mis mis?"
"Seesama mees kes keeldus olemast hotelliteenija, on ennast X firmas üles töötanud ning soovib oma ettevõttega alustada"
"Seda küll ei saa lubada - kogu habras süsteem läheb paigast ära ning mul just oli üks Harvardi tüüp välja valitud kellele Sajandi võimalus kinkida... Mis ta järgmisena tahab? 10 miljonit krooni käivet!
"Miljardit, härra Jumal... Ja ta juba alustas tegutsemist."
"Nüüd olen ma küll vihane - tal on kõik normaalseks eluks vajalikud asjad ning ikka tahab midagi rohkemat. Millestki talle ei piisa; olen talle niipalju erandeid teinud ja ikka ta tahab veel. Peame andma talle õppetunni, et ta teab kus ta koht on! Ülbitsejatele ei ole jumalariigis kohta! Ta tahab liiga palju ja peab õppima et kõik soovid ei täitu!"
"Teie soov olgu seaduseks."
"Võtame nüüd tööriistakasti lahti. Vaatame... Alustame lihtsamatest asjadest - enne esimest ärikohtumist lase ta autokummil lõhkeda, ilm tee loomulikult vihmane, vii eelmine tööandja juhuslikult tema esimese kliendiga kokku ning las ta unustab kohtumisel telefoni välja lülitada. Sellest piisab, et ta indu vähendada."
"Selge! Lähen tegutsema!"

"Härra Jumal..."
"Ära ütle, et ebaõnnestusid!"
"Ma... ta... Need trikid õnnestusid, kuid ta jätkas peale seda üritamist"
"Häbi! Võtan ta ise ette! Peetrus, anna mulle visuaal! Ah et tema tahab minuga mängida?"
"Jah, isand."
"Nii, mis meil siin on... Mis on ta nõrgimad kohad... Heureka! Okei, las ta naine saab millestik valesti aru ja korraldab skandaali. Siis saada orkaan ta maja kallale... Sokuta talle alluvaks mõni pikanäpumees, saada kaela maksuamet, las mõni poliitik loob mõne takistava seadus. Sellest peaks piisama - võta ta oma erilise tähelepanu allu - lisa talle seni raskusi kuni ta oma rumalused lõpetab! Minuga ei mängi keegi!"
"Just nii!"

"Tere..."
"Oi Peetrus, oled kuidagi elevil? Istu maha ja kuula mu uut harfi, see rahustab."
"Teate see puudutab seda hotelliteenijat."
"Hmm, kas ma ei käskinud teda mitte tümaks teha mõned aastad tagasi?"
"Jah, käskisite, olen talle saatnud kaela kõik kõige hullemad nuhtlused, kuid ta jätkab tegutsemist. Ma ei saa aru, mulle satuvad alati kõige hullemad fruktid... Kõik teised inglid juba naeravad. Äkki annaks talle tema miljardi ja asi ants? Tõesti ei viitsi enam sellele aega raisata..."
"Oma ingelliku hingega ei tunne sa inimloomuse teist tahku, Peetrus, kui annad inimesele sõrme, siis võtab ta terve käe. Sellistes asjades ei saa olla paindlik. Me peame jätkama, et näidata teistele kuidas selliste inimeste käsi käib. Saada peale kollane meedia, loomakaitseaktivistid, politsei, KAPO; saagu ta firma hooned üleujutust, orkaani... Keera maailm pea peale! Mõtle ise!"
"Olgu, asun tegutsema"

"Ma ei suuda enam, Jumal, ma olen kõike proovinud."
"Kõike? Kas ka globaalseid majandustegurid? Need töötavad alati."
"Kõike."
"Bensiini tõus?"
"Tehtud!"
"Kinnisvarakrahh?"
"Proovitud!"
"Majanduslangus?"
"Kaks korda proovitud!"
"Päris karm pähkel... Ah, anname talle siis selle miljardi - selle peale on liiga palju aega läinud."
"Ta juba võttis selle."
"Kuidas see võimalik on? Ta sai ju kaela kõige karmimad õnnetused mis meie poolt võimalikud on? Sellist ebasoodsate tingimuste laviini nägi see piirkond viimati musta katku ajal! Kuidas sellises kohas on võimalik mitte pankrotti minna?"
"Läksidki"
"Kes?"
"Kõik tema konkurendid"
"Paistab, et surelik kavaldas meid üle. Ma pean oma süsteemi jälle ümber mõtlema, lapsed muutuvad iga sajandiga vähem kontrollitavaks. Las see juhtum jääb meie vahele... Jäta palun teistele mulje, nagu oleks kogu see teema olnudki mu plaan." Ikkagi usinalt palvetab ja palub - no lõpuks sai mis tahtis.
"Ta ei palveta enam."
"Oot, oot, kuidas - minu arvuti näitab, et ta on meie poole kõige usinamini pöördunud!"
"Jah, aga need ei ole palved. Ta on viimased kolm aastat millegi muuga su poole pöördunud. Ta tänab teid, armas Jumal."
"Tänab mind!? Mille eest? Kas nende probleemide eest, mis ma talle tekitasin!"
"Jah."
"?!"
"Ta ise kutsub neid "õppetundideks" ja "võimalusteks."
"Ebanormaalne inimene. Jäime vist haledalt vahele, peab ruttu midagi head tegema, et oma mainet päästa! Lase kütusehinda veidi alla, et rahvas mind päris ära ei põlgaks."
"Aga mis me temaga edasi teeme?"
"No kui ta meid tänab, siis pole probleemi - ju siis teeme õiget asja. Võtame ka teised inglid kampa ja mõtleme talle igaks hommikuks mingi probleemi, mida ta varem kohanud ei ole! Aga kõrghariduse jagamisega on nüüdsest lõpp; hotelliteenindajaid on ka vaja!"

No comments: